INFIINTARI SOCIETATI COMERCIALE

Avocat Andreea Birca va ofera un pachet complet de servicii care va permit sa infiintati in cel mai scurt timp o societate comerciala, cu multiple obiecte de activitate.

Infiintare Firma - SRL (Societate cu Raspundere Limitata)

Societatea cu raspundere limitata este acea forma de societate comerciala ale carei obligatii sociale sunt garantate cu patrimoniul social, iar asociatii sunt obligati numai in limita capitalului social subscris. Capitalul social va fi fixat de catre asociati in functie de nevoile societatii, cu respectarea plafonului minim stabilit de lege in valoare de 200 Ron.

Infiintare Firma - SA (Societate pe Actiuni)

Societatea comerciala pe actiuni este forma de societate comerciala al carei capital social este impartit in actiuni, iar obligatiile sociale sunt garantate cu patrimoniul social, actionarii raspunzand numai in limita aportului lor. Capitalul social va fi fixat de catre actionari raportat la nevoile societatii, insa nu poate fi mai mic decat echivalentul in Ron a 25.000 Euro.

Schimbarea Sediului Social

In cazul in care detineti un spatiu cu destinatia de sediu social si doriti sa intocmim documentatia in vederea schimbarii/stabilirii sediului societatii actele necesare sunt:

1. Copiile actelor de identitate (asociati/administratori)

2. Copia actului constitutiv

3. Certificatul de inmatriculare (original)

4. Certificatul constatator emis la inregistrarea societatii (original)

5. Dovada detinerii spatiului pentru noul sediu social*

*Dovada detinerii spatiului pentru sediu social se face cu urmatoarele documente, dupa caz:

-contract de vanzare-cumparare;

-contract de inchiriere/subinchiriere inregistrat la ANAF sau contract de comodat;

*Daca sediul este situat intr-un condomeniu (bloc de locuinte) sunt necesare urmatoarele documente suplimentare:

1. acordul asociatiei de proprietari

2. avizul vecinilor direct afectati (vecinii din: dreapta, stanga, de deasupra si de dedesubtul apartamentul in cauza).

Deschidere punct de lucru

Pentru declararea unui punct de lucru avem nevoie, pentru inceput, de toate actele societatii (in copie) si de contractul de inchirire/comodat. Daca contractul de inchiriere se incheie intre o persoana fizica si una juridica este obligatoriu ca el sa fie inregistrat la Directia de taxe si impozite locale. Daca se incheie intre doua persoane juridice este obligatoriu ca in spatele contractului de inchiriere sa se ataseze dovada de proprietate.

ACTE NECESARE:

Contractul de spatiu (in copie)

Contractul de inchiriere vizat AFP sau actul de proprietate al spatiului (in functie de statutul de persoana fizica sau juridica al celui de la care inchiriati spatiul).

Copie acte identitate asociati

Mahorarea capitalului social

    Majorarea capitalului social al unei firme se poate realiza fie prin aport in natura fie prin aport in numerar. Cea mai intalnita forma este cea in numerar.

    Sumele subscrise de catre asociati urmeaza a fi varsate intr-un cont bancar cu titlu de aport la capitalul social al firmei.

    Majorarea capitalului social se face in baza Deciziei Asociatului Unic in cazul SRL-ului cu asociat unic sau in baza Hotararii Adunarii Generale in cazul SRL-ului cu mai multi asociati.

    Majorarea capitalului social se realizeaza prin inregistrarea dosarului la Oficiul Registrului Comertului.

Cesiunea partilor sociale

Cesiunea  partilor  sociale reprezinta modalitatea prin care partile sociale detinute de unul sau mai multi asociati ai unei firme sunt transmise fie catre alti asociati, fie catre terte persoane care nu au calitatea de asociati ai respectivei firme. Daca cesiunea de parti sociale se face catre persoane care nu au calitatea de asociat in societate, procedura se realizeaza in doua etape conf. OUG 54/2010. In prima etapa se publica in Monitorul oficial intentia de cesionare a partilor sociale, se asteapta 30 de zile, timp in care ANAF-ul sau persoanele lezate pot face opozitie la cesiune. Dupa trecerea celor 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial se realizeaza inregistrarea propriu-zisa a cesiunii in Registrul Comertului. Pentru cesiunea interna (intre asociati), procedura se face intr-o singura etapa. Pentru cesiunea partilor sociale este necesar un contract de cesiune prin care  cedentul  cedeaza o un numar de parti sociale catre cesionar, in schimbul unui pret.

Acte necesare pentru cesiunea partilor sociale:

Copiile actelor de identitate (asociati existenti/asociati noi);
Copia certificatului de inmatriculare al societatii;
Actul constitutiv al societatii.

Acte intocmite de cabinet:

Contract/contracte de cesiune a partilor sociale;
Hotararea Adunarii Generale a asociatilor prin care se decide cesiunea partilor sociale;
Act Constitutiv Actualizat;
Declaratie/declaratii pe proprie raspundere date de noul asociat.

Programari

Avocat Iasi - Andreea Bircă

    Telefon:
+40 (744) 484 136
  •     Orar:
    Luni - Vineri: 9:00 - 17:00
    Sambata - Duminica: Inchis